سگ نگهبان برای مواظبت از دام

تلفات سنگین بره‌ها، که توسط یک کایوت ناامید و مجروح ایجاد شد، باعث شد که از یک سگ نگهبان دام استفاده کنم. بعد از وزن کردن گزینه هایی مانند لاما یا خر، تصمیم گرفتم با یک سگ بروم. دولت ایالات متحده در آن زمان چندین نژاد از سگ های نگهبان را آزمایش می کرد.

شخص اصلی این آزمایشات میدانی، دکتر جفری گرین در ایستگاه آزمایش گوسفند در دوبویس، آیداهو بود. او به اندازه کافی مهربان بود که تماس من را پذیرفت و پس از یک مکالمه طولانی، من تصمیم گرفتم یک گریت پیرنه را بگیرم.

این نژادی بود که طی این آزمایشات روی حدود 300 سگ از نژادهای مختلف هیچ انسانی را گاز نگرفته بود. رنو تی من در آن زمان در نیوجرسی پرجمعیت زندگی می کردم و زمین های عمومی را برای چرای گوسفندانم اجاره کرده بودم. من به سگی نیاز داشتم که در اطراف مردم امن باشد. من ادبیاتی در مورد تربیت، آموزش و درک سگ های نگهبان دام دریافت کردم. به طور همزمان، با یک پرورش دهنده در تنسی تماس گرفتم و یک ماده 13 ماهه را خریداری کردم که روی بزها شروع شده بود.

بسیاری از نژادهای روبالشتی از دنیای قدیم مانند گریت پیرنه از فرانسه، مارماس از ایتالیا، و آکباش و چوپان آناتولی از ترکیه وجود دارند. آنها چندین ویژگی مشترک دارند. اول اینکه همه آنها بزرگ هستند. اغلب آنها رنگ روشن دارند.

دام ها با ترس ذاتی خود از گرگ، کمتر از سگ های رنگ روشن تر در مقابل سگ های تیره یا سیاه احساس خطر می کنند. این بدان معناست که سگ های سفید برای گروهی از گوسفندان برای زندگی در میان آنها قابل قبول تر هستند. علاوه بر این، نژادهای سگ نگهبان فاقد نیروی شکار هستند، که باعث می‌شود کمتر حیوانات را تعقیب کنند و شکار کنند.

این یک سگ نگهبان را از تعقیب حیواناتی که قرار است از آنها محافظت کند جلوگیری می کند قیمت روفرشی کشدار ضدآب یا حداقل مقدار آن را تا حد زیادی کاهش می دهد. سگ های نگهبان طبیعتاً محافظ هستند. آنها احساس می کنند موظف هستند از دام هایی که با آن بزرگ شده اند محافظت و دفاع کنند. این رفتار نگهبانی غریزی است. آموزش داده نمی شود و نمی توان آن را آموزش داد. سگ یا آن را دارد یا ندارد، در این صورت شکست خواهد خورد.

  • منابع:
    1. Guarding means that the dog views the livestock as members of its own pack
  • تبلیغات: 
    1. کاناپه که به عنوان مبل، نیمکت یا چسترفیلد نیز شناخته می‌شود
    2. تغذیه لازم با شیره زغال اخته
    3. توت یک گیاه پر استقبال در درنیا
    4. روش های مختلف بازاریابی موفق که نمی دانستید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.