با کارتریج 78 و 45 می توانید گذشتگان را احیا کنید

چاپگر جوهر افشان وسیله ای جانبی است که به صورت بی سیم یا کابل به کامپیوتر متصل می شود و در خانه، اسناد یا تصاویر را از رایانه با کمک کارتریج 78 و 45 دریافت می کند و روی کاغذ باند یا کاغذ عکس با کیفیت بالا چاپ می کند و در مورد چاپگر بی سیم، هر کسی در خانواده می تواند از یک دستگاه بی سیم به چاپگر چاپ کند، تا زمانی که هر دو در یک شبکه خانگی باشند.

چاپگرهای جوهر افشان روی کاغذهای بدون متخلخل بهترین عملکرد را دارند، بنابراین کاغذ چسب با وزن کمی سنگین‌تر که در ادارات معمول است  24 پوند در مقابل 20 پوند – مطلوب است.

کاغذی که به صراحت برای چاپگرهای جوهرافشان تعیین شده است دارای سطح سختی است که از خونریزی رنگ ها جلوگیری می کند و این نوع کاغذ کمی گرانتر از کاغذ کپی اداری معمولی است و کاغذ عکس با کیفیت بالا نیز برای چاپگرهای جوهرافشان تولید می شود، اما گرانتر از کاغذ باند است.

کارتریج 78 و 45

چاپگرهای جوهر افشان که به عنوان چاپگرهای همه کاره توصیف می شوند، علاوه بر چاپ، به قابلیت های اسکن و فتوکپی نیز مجهز هستند و این دو گزینه به طور مستقیم روی چاپگر انجام می شود، مانند دستگاه کپی، معمولاً با قرار دادن یک سند رو به پایین روی یک ناحیه شیشه ای.

ویژگی های چاپگر جوهر افشان
اکثر چاپگرهای جوهر افشان خانگی ارزان، نسبتا کوچک و سبک هستند و چاپگرهای جوهر افشان با کیفیت تجاری بزرگتر، گرانتر هستند و بر روی طیف وسیع تری از مواد چاپ می شوند.

سرعت چاپگر جوهر افشان معمولاً بر حسب تعداد صفحه در دقیقه که فقط با جوهر سیاه چاپ می‌کند و چند صفحه در دقیقه به صورت رنگی چاپ می‌کند، رتبه‌بندی می‌شود و سرعت چاپگرهای مختلف متفاوت است، اما یک رتبه بندی معمولی برای بسیاری از مدل ها 10.5 صفحه در دقیقه با جوهر سیاه و پنج صفحه در دقیقه با جوهر رنگی است و پرینترهای جوهر افشان تجاری سریعتر از همتایان خانگی کوچکتر و گرانتر هستند.

اکثر چاپگرهای جوهر افشان خانگی کاغذهای استاندارد حروف و اندازه قانونی را مدیریت می کنند و زیرشاخه‌ای از چاپگرهای جوهرافشان  چاپگرهای عکس اختصاصی  کوچک‌تر هستند و فقط برای عکس‌ها و نه برای اسناد طراحی شده‌اند و این کاغذها در اندازه های 4 در 6 اینچ، 5 در 7 اینچ و سایزهای دیگر موجود هستند.

کارتریج های جوهر افشان نسبتا گران هستند و غیرعادی نیست که هزینه مواد مصرفی بسته به حجم استفاده، از هزینه چاپگر در طول یک سال فراتر رود و اگر قصد خرید چاپگر جوهرافشان جدید را دارید، قبل از خرید، هزینه چاپگر را برای هر صفحه تخمین بزنید.