جوراب نوزادی عروسکی بحث دو والدین شد

اکثر والدین با بحث بر سر پوشاندن یا عدم پوشیدن جوراب نوزادی عروسکی خود در شب آشنا هستند و استدلال اصلی در برابر انجام این کار این است که جوراب ها می توانند باعث گرم شدن بیش از حد شوند و می توانند خطری برای زمین خوردن باشند و از سوی دیگر، برخی از والدین معتقدند که جوراب ها با گرم نگه داشتن پاهای کودک به خواب راحت تری کمک می کنند.

بنابراین، تحقیق چه می گوید؟ مطالعه ای که در سال 2016 در مجله Pediatrics منتشر شد نشان داد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه جوراب باعث گرم شدن بیش از حد نوزاد می شود وجود ندارد و در واقع، این مطالعه نشان داد که پوشاندن جوراب به نوزادان ممکن است به خواب بهتر آنها کمک کند.

بنابراین، اگر از خود می‌پرسید که آیا باید شب‌ها به کودک خود جوراب بپوشید یا نه، احتمالاً پاسخ مثبت است! جوراب‌ها می‌توانند به کودک شما کمک کنند تا راحت‌تر بخوابد، و به احتمال زیاد باعث گرمازدگی نمی‌شوند و فقط مطمئن شوید که کودک خود را جوراب های سبک وزن بپوشانید که بعید است باعث سُر خوردن شود.

جوراب نوزادی عروسکی

موسسه ملی سلامت کودک و توسعه انسانی (NICHD) توصیه می کند که به طور منظم مراقب دمای کودک خود باشید و بدن نوزادان برای تنظیم تغییرات دما بسیار جوان است و به نوسانات دما کاملاً متفاوت از بزرگسالان پاسخ می دهد.

بسیار مهم است که ابتدا دمای اتاق را قبل از تصمیم گیری در مورد راحت بودن آن تعیین کنید و نوزادی که بیش از حد گرم می شود احتمال بیشتری برای ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) دارد.

اگر احساس سرما می‌کنید و نگران این هستید که کودکتان نیز همینطور باشد، ممکن است بخواهید پاهای او را با جوراب بپوشانید و اگر هنگام پوشیدن جوراب به نظر می رسد کودک بهتر می خوابد، هنگام خواب جوراب بپوشید.

پوشیدن جوراب هنگام خواب می تواند برای سلامتی شما مضر باشد و اگر جوراب‌های شما خیلی سبک، تمیز یا از پارچه‌ای ساخته شده باشند که با چشم غیرمسلح به راحتی قابل دسترسی نیست، در معرض خطر عفونت و بو قرار می‌گیرید و قبل از رفتن به رختخواب جوراب های پنبه ای یا بامبو بپوشید تا پژمرده نشوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.