سبد حصیری قهوه ای فرعون که در مصر باستان پنهان شده بود

به نظر می‌رسد که ساخت سبدهای حصیری قدیمی است و حصیری یکی از اولین هنرهایی است که توسط بشر انجام می‌شد و بقایای سبد حصیری قهوه ای بافته شده باستانی در مکان هایی مانند مصر، آمریکای شمالی و پمپئی یافت شده است که طیف گسترده ای از تکنیک ها و سبک های بافندگی را به نمایش می گذارد.

در عصر مدرن، حصیری عتیقه ای که به خوبی نگهداری می شود، یک کالای کلکسیونی است، با سبدهایی که بیش از 100 سال قدمت دارند، در فروشگاه ها و حراج ها قیمت های بالایی دارند.

برای ساخت یک سبد حصیری، سبدباف ابتدا یک قاب از مواد محکم، محکم و انعطاف پذیر مانند شاخه های بید جوان می سازد.

سپس، الیاف در اطراف چارچوب بافته می شود تا یک سبد سبک وزن و بسیار انعطاف پذیر ایجاد شود و الگوها را می توان با استفاده از الیاف با رنگ های مختلف، تغییر تکنیک های بافت، یا رنگ آمیزی سبد پس از بافته شدن ایجاد کرد.

در مورد سبدهای حصیری که از شاخه‌ها و شاخه‌های چوبی ساخته می‌شوند، معمول است که مواد سبد را مرطوب کنید تا انعطاف‌پذیرتر شود، که همچنین باعث می‌شود سبد در هنگام خشک شدن کمی منقبض شود و الیاف سفت شود تا سبد محکم‌تر شود.

سبد حصیری قهوه ای

سبدهای حصیری ساده به راحتی در دسترس هستند، اما می توان سبدهایی با آسترهای پارچه ای یا پلاستیکی، یا سبدهایی که به گونه ای عمل آوری شده اند که ضد آب باشند، خریداری کرد و از این سبدها می توان برای سازماندهی انواع چیزها، از لباسشویی گرفته تا نامه های دریافتی استفاده کرد.

برای افرادی که می‌خواهند سبدسازی را به تنهایی تجربه کنند، بسیاری از فروشگاه‌های صنایع دستی لوازم ساخت سبد حصیری را می‌فروشند و همچنین امکان شرکت در کلاس هایی که آموزش تکنیک های پایه را زیر نظر یک بافنده مجرب ارائه می دهند، وجود دارد و این کلاس ها همچنین می تواند منبع خوبی برای افرادی باشد که می خواهند در مورد الگوهای بافت خاص یاد بگیرند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.