گوجه فرنگی امروز مشهد رقابت فروش با گیلاس دارند

اگرچه گوجه فرنگی اغلب به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می شود، اما در واقع گوجه فرنگی امروز مشهد میوه ای است که به همراه بادمجان، فلفل و سیب زمینی به خانواده گل شب بو تعلق دارد.

آنها در طیف وسیعی از اندازه ها و انواع مختلف از گیلاس کوچک تا گوشت گاو بزرگ هستند و به طور سنتی، رنگ قرمز، می توانید گوجه فرنگی را در رنگ های زرد، سبز، بنفش، نارنجی و رنگارنگ نیز تهیه کنید.

یک وعده 80 گرمی گوجه فرنگی حدود 5 درصد از نیاز روزانه یک بزرگسال به پتاسیم را تامین می کند و مصرف غذاهای غنی از پتاسیم با نرخ کمتر سکته مغزی و ممکن است با نرخ پایین‌تر بیماری قلبی مرتبط باشد.

گوجه فرنگی همچنین حاوی ترکیبی به نام لیکوپن است که به آنها رنگ قرمز می دهد، تحقیقات رو به رشدی در مورد لیکوپن و خواص سلامتی آن از جمله پتانسیل آن برای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی وجود دارد.

گوجه فرنگی امروز مشهد

گوجه فرنگی حاوی گروهی از فیتوکمیکال ها به نام کاروتنوئیدها است که شامل لیکوپن، لوتئین و بتاکاروتن می شود.

این ترکیبات برای حفظ سلامت چشم مهم هستند و ممکن است در برابر دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و سایر بیماری های چشمی محافظت کنند.

کاروتنوئیدهای موجود در گیاهان، از جمله گوجه فرنگی، ممکن است به جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء بنفش در انسان کمک کند.

یک مطالعه در سال 2006 نشان داد که پس از یک مطالعه 10-12 هفته ای کاهش حساسیت در نتیجه افزایش کاروتنوئیدهای رژیم غذایی وجود داشت.

با این حال، این بدان معنا نیست که اگر مقدار زیادی گوجه فرنگی بخورید، نمی سوزید و همچنان مهم است که دستورالعمل ها را دنبال کنید و مراقب باشید در آفتاب برای جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء بنفش.

تحقیقات نشان می‌دهد که فرآوری و پختن گوجه‌فرنگی می‌تواند ارزش غذایی آن‌ها، به ویژه خواص آنتی‌اکسیدانی و توانایی ما برای دسترسی به ترکیبات لیکوپن آن‌ها را افزایش دهد و خوردن گوجه فرنگی همراه با یک منبع چربی مانند یک سس روغن زیتون به جذب این کاروتنوئیدهای محافظ کمک می کند.

همچنین شایان ذکر است که مقدار زیادی از محتوای کاروتنوئید در پوست میوه یافت می شود، بنابراین خوردن کامل آنها می تواند مفیدترین باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.