بیرانوند با خوردن پیاز سفید جیرفت تست دوپینگ خود را منفی کرد

کورستین موجود در پیاز سفید جیرفت توانایی مبارزه با بیماری های قلبی را دارد. هم خواص آنتی اکسیدانی و هم ضد التهابی را ارائه می دهد که سلامت قلب را ارتقا می دهد.

پیاز همچنین بخشی از پارادوکس فرانسوی است  آنها بخش مهمی از غذاهای فرانسوی هستند و تصور می شود با وجود کالری بالایی که دارند باعث بروز کم بیماری قلبی در میان فرانسوی ها می شوند.

پیاز همچنین می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد و این در نهایت برای قلب مفید است. طبق گزارش انتشارات دانشگاه کمبریج، فلاونوئیدهای موجود در پیاز به کاهش سطح LDL (کلسترول بد) در افراد چاق کمک می کند.

پیاز همچنین از چسبیدن پلاکت های خون به یکدیگر جلوگیری می کند که می تواند منجر به لخته شدن و در نهایت حمله قلبی شود. آنها همچنین می توانند از فشار خون بالا جلوگیری کنند و در نتیجه از خطر قلبی جلوگیری کنند.

مطالعه دیگری روی خرگوش ها نشان داد که پیاز می تواند از تصلب شرایین جلوگیری کند. آنها با افزایش فعالیت فیبرینولیتیک (فرآیندی که منجر به حذف لخته های خون کوچک می شود) به این امر دست می یابند.

پیاز

کاهش سطح قند خون
یک مطالعه ثابت کرده است که عصاره پیاز می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند. این مطالعه بر روی موش های دیابتی انجام شد و نتایج دلگرم کننده بود.

یکی از ترکیبات گوگرد موجود در پیاز (S-methylcysteine) و کورستین می تواند اثرات مفیدی بر قند خون داشته باشد. با این حال، مشخص شد که پیاز تنها زمانی که همراه با متفورمین، داروی ضد دیابت مصرف شود، اثر مثبت نشان می دهد.

ترویج هضم سالم
فواید گوارشی پیاز را می توان به اینولین، فیبر موجود در سبزیجات نسبت داد. اینولین به عنوان منبع غذایی برای باکتری های مفید روده عمل می کند. مصرف این فیبر به بدن شما کمک می کند تا سطوح خوبی از باکتری های سالم را حفظ کند.

با این حال، تیوسولفینات های موجود در پیاز می توانند به این باکتری های مفید آسیب برسانند (زیرا دارای خواص ضد باکتریایی هستند). بنابراین، اگر به خواص ضد باکتریایی پیاز حساس هستید، با پزشک خود مشورت کنید.