در کارگاه تولیدی ظرف پلاستیکی یه نفر با بطری پلاستیکی خفه شد

در آفریقای جنوبی (یک کشور با درآمد متوسط بالا، اراسموس  استدلال می کند که اکثر مصرف کنندگان به دلیل محدودیت دانش و منابع آسیب پذیر هستند. اولین و تنها قانون در مورد BPA در آفریقای جنوبی برای محافظت از نوزادان و نوزادان مداخله می کند. آفریقای جنوبی اولین کشور در آفریقا با قانون ممنوعیت استفاده از BPA در بطری های نوزاد شد، از جمله ممنوعیت ساخت، واردات، صادرات و فروش بطری های نوزاد حاوی BPA. این مقررات در قانون مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و ضد عفونی کننده ها در سال 1972 گنجانده شده است. با این حال، این قانون فقط برای بطری های بچه اعمال می شود، نه سایر بسته بندی های بطری پلاستیکی مواد غذایی. مصرف کنندگان آفریقای جنوبی نیز توسط قانون حمایت از مصرف کننده در سال 2008 محافظت می شوند که هدف آن محافظت از آنها در برابر تهدیدات ایمنی و سلامتی است و ارائه اطلاعات را بهبود می بخشد و انتخاب های آگاهانه را تسهیل می کند. با این حال، این مصرف کنندگان لزوماً برای درک و استفاده از اطلاعات ارائه شده آماده نیستند.

علاوه بر این، تشخیص واضح وجود BPA در محصولات دشوار است  علی‌رغم آشنایی یا درک مصرف‌کنندگان با کدهای شناسایی جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه مصرف‌کنندگان روزانه از طریق کالاهای اساسی مانند بسته‌بندی در معرض BPA قرار می‌گیرند که به ندرت به آن فکر می‌شود . بنابراین آنها نیاز به حمایت قانونی دارند. از نظر نگرانی های زیست محیطی و بسته بندی پلاستیکی، آفریقای جنوبی مقررات جدیدی را در نوامبر 2020 در مورد مسئولیت توسعه یافته تولید کننده  به عنوان بخشی از قانون ملی مدیریت زیست محیطی: قانون زباله 2008 ابلاغ کرد. نظارت و گزارش کامل برای این مقررات در سه ماهه اول سال 2022 آغاز خواهد شد. آنها به EPR اجباری از تولیدکنندگان و واردکنندگان بسته بندی نیاز دارند، که به مدیریت محصول نقش بازیگران در زنجیره بسته بندی از طراحی تا بازیافت می پردازد. علاوه بر این، اگرچه اداره استانداردهای آفریقای جنوبی یک استاندارد داوطلبانه در مورد الزامات علامت گذاری و شناسایی بسته بندی های تجزیه پذیر منتشر کرد آفریقای جنوبی در حال حاضر مقررات اجباری برای برچسب گذاری محیطی برای کمک به تصمیم گیری مصرف کنندگان ندارد.

از آنجایی که قوانین فعلی سایر اقلام تولیدی ظروف پلاستیکی حاوی BPA را شامل نمی‌شود، و شناسایی وجود BPA و سایر مواد شیمیایی بالقوه مضر دشوار است، مصرف‌کنندگان آفریقای جنوبی با قوانین خودتنظیمی خود را به جان خریدند. جدول 1 مواد پلیمریظرف یکبار مصرف میوه پیشرو در آفریقای جنوبی و ویژگی های آنها را از نظر تولیدکنندگان، مقادیر، مواد شیمیایی بالقوه مضر و نگرانی های مرتبط با سلامتی خلاصه می کند.

  • منابع:
    1. Assessing Knowledge and Use Practices of Plastic Food Packaging among Young Adults in South Africa: Concerns about Chemicals and Health
  • تبلیغات: 
    1. زیر انداز می تواند مشکلات بی خوابی شما را از بین ببرد
    2. بلند کردن مژه در ده روز با محصولاتی از دل طبیعت!
    3. کارآفرین جوانی که به کارکنانش مازراتی هدیه داد!!!
    4. چرا نمی توانیم در مدرسه سویشرت بپوشیم؟