زیتون خام سبز بخورید تا دچار بیماری دیابت نشوید

زیتون خام سبز یکی از برجسته ترین ارقام ایتالیا است که ریشه های تاریخی عمیقی در این کشور دارد و ویژگی های تولید مطلوب بسیاری دارد.

اولین ذکر این رقم در ادبیات تاریخی در قرون وسطی است و اعتقاد بر این است که زیتون Leccino در توسکانی منشا گرفته است. این رقم که میانگین بازده روغن آن در حدود 18 تا 21 درصد است، در حال حاضر به طور معمول در سراسر ایتالیای شمالی و مرکزی رشد می کند و در هوای خنک تر قلب تپه ای و کوهستانی شبه جزیره رشد می کند.

همچنین ببینید: بهترین روغن زیتون لچینو
درختان Leccino به سرعت رشد می کنند و بسیار پربار هستند، در شرایط مناسب، که باعث محبوبیت آنها در بین تولید کنندگان نه تنها از ایتالیا، بلکه شیلی، استرالیا و کالیفرنیا شده است.

فرانتویو

کشور: ایتالیا
استفاده: روغن

زیتون فرانتیو که از منطقه مرکزی ایتالیا در توسکانی منشاء می گیرد، یکی دیگر از ارقام برجسته ایتالیایی برای تولید روغن زیتون است. درختان فرانتویو در شرایط معتدل به خوبی رشد می کنند و همچنین نسبت به سایر گونه ها در برابر هوای بسیار گرم و سرد تحمل بیشتری دارند.

زیتون io دارای میانگین بازده روغن 23 تا 28 درصد است که باعث محبوبیت آنها در بین تولیدکنندگان تجاری می شود. روغن حاصل به طور کلی میوه ای با تلخی دلپذیر است.

زیتون

همچنین ببینید: بهترین روغن های زیتون فرانتیو
در نتیجه این سه عامل، زیتون فرانتویو به سراسر جهان صادر شده و در شش قاره به صورت تجاری برداشت می شود.

کوراتینا

کشور: ایتالیا
استفاده: روغن

زیتون کوراتینا در کنار گونه های Leccino و Frantoio یکی از محبوب ترین ارقام در ایتالیا است. زیتون ها که در اصل از منطقه Puglia در جنوب ایتالیا هستند، سازگاری بالایی دارند.

با توجه به این سازگاری، ثابت شده است که زیتون کوراتینا ارقام قابل دوام در طیف وسیعی از مکان ها هستند. با این حال، این رقم معمولاً در خارج از ایتالیا رشد نمی کند، تا حدی به دلیل شکل غیریکنواخت زیتون ها، که برداشت را دشوارتر می کند.