شومیز لباس پرفروش و مناسب

 

 

“من از چیزی که باعث ناراحتی من می شود آگاه هستم. شومیز یقه کراواتی اگر لباسی که من می پوشم دیگران را آزار می دهد، بیشتر از من درباره او می گوید.»
– تایرا، یک دانش آموز دختر چند نژادی

“وقتی شما یک دختر سیاه پوست و یک دختر سفیدپوست دارید که در راهرو راه می روند، و دختر سیاه پوست صدا می شود، منظورم این است که مسئله همین است.”
– اما، یک معلم زن سفید پوست

کدهای لباس همیشه محل مناقشه در مدارس دولتی بوده است. طرز تهیه کیک ساده وانیلی در قابلمه معلمان، دانش‌آموزان، والدین و مدیران، اغلب با یکدیگر مبارزه می‌کنند تا تعیین کنند چه چیزی برای مدرسه مناسب است و چه کسی باید تصمیم بگیرد. عناوین اخیر در مطبوعات محبوب داستان های دختران و زنان جوانی را برجسته می کند که در طول موج گرما مجبور به پوشیدن یک سویشرت روی تانک می شوند، در صورتی که سوتین نپوشیده اند، روی نوک سینه های خود نوار چسب بزنند، یا اکستنشن مو را حذف کرده اند. در دوران زندگی سیاه‌پوستان مهم است و #MeToo، این داستان‌های خبری راه‌هایی را نشان می‌دهند که سیاست‌های مدرسه به ظاهر خنثی ممکن است به‌طور ناعادلانه بر دانش‌آموزان بر اساس جنسیت و نژادشان تأثیر بگذارد.

وقتی دانش‌آموزان به دلیل نحوه لباس پوشیدنشان نظم و انضباط پیدا می‌کنند، زمان کلاس را از دست می‌دهند –قهوه برای لاغری شکم و پهلو  برای یک سخنرانی پنج دقیقه‌ای در راهرو، 20 دقیقه جستجو در سطل لباس‌های «مناسب» برای پوشیدن، یک سفر یک ساعته به خانه یا حتی یک لباس کامل. – تعلیق یک روزه شاید حتی بدتر از از دست دادن زمان آموزشی، آنها همچنین این پیام را دریافت می کنند – چه صریح و چه ضمنی – که مشکلی در انتخاب لباس یا بدن آنها وجود دارد.

چنین پیام‌هایی برای دانش‌آموزانی که انتخاب لباسشان برخلاف هنجارهای ثابت است، اندازه لباس بافتنی نوزاد فضای مدرسه‌ای نامطلوب و حتی خصمانه ایجاد می‌کند. و دانش آموزان توجه می کنند و صحبت می کنند. برای مثال، گروهی از دانش‌آموزان نیوجرسی، هشتگ  را ایجاد کردند تا بر خلاف قوانین لباس پوشیدن که دانش‌آموزان دختر را ملزم می‌کرد بدن خود را بپوشانند، تلویحاً آنها را به خاطر منحرف کردن حواس مردان از یادگیری سرزنش کردند.

  • منابع:
    1. How dress codes criminalize males and sexualize females of color  

  • تبلیغات: 
    1. آشنایی با چند نوشیدنی که برای صبح زود مناسب است!
    2. تولید روشویی با ضایعات پلاستیکی!
    3. آیا با مصرف یک گرم پودر هسته خرما از طریق دماغ می توان آینده را دید؟!
    4. انبار کولر که در آتش سوزی سالم ماند!