شیلنگ پایین رادیاتور پراید که به طور خودکار تعمیر میشود!

در خودرو شیلنگ پایین رادیاتور پراید مایع خنک‌کننده را در دمای اوج به سمت رادیاتور حرکت می‌دهد و در معرض بیشترین مقدار گرما و بیشترین خطر خرابی است.

با این حال، کل سیستم خنک کننده برای طول عمر مشابهی طراحی شده است و شیلنگ پایینی و شیلنگ های بخاری احتمالاً به زودی پس از شلنگ بالایی از کار می افتند.

همچنین می‌توانید شلنگ‌های بالا و پایین را همزمان تعویض کنید تا در هزینه کار صرفه‌جویی کنید و احتمال خرابی خودرو را به حداقل برسانید.»

شیلنگ

اگر کامیون خودرویی با مسافت پیموده شده است، ترموستات و درپوش رادیاتور را بازرسی و یا تعویض کنید، و همچنین سیستم خنک کننده را بشویید زیرا تمام لوله کشی ها برداشته می شوند.

بارزترین علامت مشکل شلنگ، به غیر از پارگی، ممکن است نشت باشد. او توصیه کرد که از افزودنی‌های نشتی سیستم خنک‌کننده خودداری کنید «زیرا می‌توانند هسته رادیاتور و بخاری را مسدود کنند و باعث آسیب احتمالی به سایر اجزا مانند آب‌بند پمپ آب شوند» و افزود که این افزودنی‌ها روی نشتی شلنگ بی‌اثر هستند.

شیلنگ‌های ترمز بادی با فرسودگی «فراتر از لایه بیرونی باید تعویض شوند» و توصیه کرد که یک محافظ شلنگ اضافه کنید یا شیلنگی با پوشش مقاوم در برابر سایش انتخاب کنید.

او گفت از آنجایی که شیلنگ های ترمز بادی فقط هوا را در طول سیستم عبور می دهند، کمترین تخریب در شیلنگ داخلی وجود دارد.

کانکلینگ گفت: هنگامی که شیلنگ های نایلونی تولید می شوند، رطوبت در لوله وجود دارد و رطوبت به مرور زمان تبخیر می شود و باعث خشک شدن، ترک خوردن و از کار افتادن لوله می شود.

در این مقاله به ارائه عملکرد شیلنگ های خنک کننده موتور می پردازیم شلنگ های رادیاتور مورد استفاده در خودروهای سواری با بررسی رفتارهای فیزیکی مختلف مانند نشتی شلنگ، ترکیدگی شلنگ، فروریختن شیلنگ یا هر نوع مکانیکی.

آسیب به عنوان مطالعه شده از طریق دستورالعمل های طراحی، تجزیه و تحلیل CFD و تست اعتبار محصول و همچنین بررسی افت فشار شیلنگ ها در زمانی که موتور در حال اجرا باشد اصطلاح طراحی به احتمال زیاد برای مدل سازی قطعات فنی با استفاده از ابزار CAD استفاده می شود.