قیمت عجیب و غریب آبپاش قرقره ای بعد از یک اتفاق بزرگ

تاریخچه ظهور و استفاده از آبپاش ها به اوایل قرن نوزدهم برمی گردد و استفاده گسترده از آنها به ویژه آبپاش قرقره ای در اصلاحات مختلف تا به امروز ادامه دارد. اثربخشی و بقای چنین سیستم هایی با این واقعیت تعیین می شود که آنها عناصر بازخورد پیچیده یا دستگاه های خودکار مبتنی بر نیمه هادی ها، رایانه ها یا سایر مدارهای با پیچیدگی افزایش یافته ندارند.

برخی از ساده‌ترین، شوخ‌ترین و مؤثرترین انواع سیستم‌های اطفای حریق خودکار، سیستم‌های اطفای حریق اسپرینکلر هستند، این طراحی مبتنی بر استفاده از سیستم خط لوله عناصر انتهایی است که می توانند زمانی که دمای اتاق به مقدار آستانه خاصی می رسد به طور مستقل باز شوند.

دمای لازم برای دمیدن لامپ به مایع داخل لامپ بستگی دارد. نمودار زیر محدوده دمای معمولی را برای لامپ های خاص نشان می دهد، دو نوع سیستم اسپرینکلر وجود دارد که به آنها مرطوب و خشک می گویند.

رایج ترین سیستم ها سیستم های مرطوب هستند که کاملاً با آب فشرده پر می شوند، اگر لامپ های آبپاش منفجر شوند آب بلافاصله جریان می یابد تا زمانی که برق دوباره قطع شود، سیستم های خشک مخصوص مناطق مقاوم در برابر سرما طراحی شده اند، در این نواحی لوله کشی اسپرینکلر با هوای فشرده پر می شود تا از یخ زدگی لوله ها جلوگیری شود.

آبپاش قرقره ای

ویژگی های سیستم اسپرینکلر

آب جدا نگه داشته می شود تا زمانی که یک رهاسازی تحت فشار خط خشک را در معرض دید قرار دهد و به آب اجازه دهد از طریق سیستم اسپرینکلر جریان یابد. سیستم اسپری آب حداکثر محافظت در برابر آتش سریع را فراهم می کند، سیستم پاشش آب، مانند آنچه در نمودار نشان داده شده است، یک ورق لوله ثابت است که برای رساندن آب از طریق شیرها به طور مستقیم به تجهیزات ساخت نیروگاه یا مناطق خطرناک خاص مانند مایعات قابل اشتعال طراحی شده است.

این سیستم‌ها با نازل‌های آب‌پاش باز کار می‌کنند که آب اسپرینکلر را در سراسر منطقه حفاظت‌شده توزیع می‌کند و در عین حال تقاضای آب‌پاش را به حداقل می‌رساند، آبی که با سرعت بالا تزریق می شود، سطح سوخت قابل احتراق را امولسیون می کند و با خنک شدن و ایجاد یک سد بخار، آن را خاموش می کند، سطح پاشش آب اطفاء حریق را افزایش می دهد که گرمای احتراق را چسبانده و در نتیجه مواد در حال سوختن را خنک می کند.

برخلاف سایر سیستم های جریان آب، سیستم های جذب آب به یک مخزن و پمپ برای اطمینان از جریان و فشار آب کافی نیاز دارند، عملکرد سیستم به صورت دستی یا اتوماتیک توسط هیدرولیک، پنوماتیک یا می توان با راه اندازی پاور ادمین راه اندازی کرد.