هر آنچه که باید در مورد زیره بدانید

زیره (نام علمی Cuminum Cyminum) دانه ای از گیاهی از خانواده جعفری است. منشأ آن در مناطق بین خاورمیانه و هند است، شاید دلیل حضور آن در غذاهای آن مناطق باشد. دانه های زیره بسیار شبیه دانه های زیره، یکی دیگر از اعضای خانواده جعفری هستند و اغلب جایگزین یکدیگر می شوند. زیره سبز کوهی اما توجه داشته باشید که طعم این دو کاملا متفاوت است.

در حالی که من هر دو را به یک اندازه دوست دارم، وقتی طعم خاص یکی یا دیگری در دستور غذا غالب باشد، جایگزین نمی کنم. زیره مخصوصاً وقتی که برشته و آسیاب یا له شود، طعمی تند دارد، اما نت های شیرین بیان زیره را ندارد.

من به ندرت از دانه های زیره کامل همانطور که هست استفاده می کنم، اما فقط دانه های کامل را می خرم. زیره از قبل آسیاب شده، در حالی که پودر زیره کوهی کرمان است که به راحتی با مواد مخلوط می شود، به نظر من تندی دانه ها را ندارد. اما، اگر زیره برای شما جدید است، زیره آسیاب شده یک “ماده دروازه” ملایم است که می تواند معرفی شود اما غرق نمی شود.

برای استفاده از دانه ها، مقداری از آن را در یک ماهیتابه خشک روی حرارت متوسط ​​قرار می دهم و آنها را برشته می کنم تا زمانی که دودهایی از آن ببینم. از ماهیتابه شروع به بلند شدن کنید. زیره ها را بلافاصله جدا می کنم و در بشقاب می ریزم تا خنک شوند و وقتی خنک شدند با هاون و هاون خرد می کنم.

مانند بسیاری از گیاهان و ادویه جات ترشی جات، من تمایل دارم از زیره سیاه محلی دو بار در طول پخت و پز استفاده کنم. ابتدا مقداری از دانه‌های آسیاب شده را در مراحل اولیه پخت اضافه می‌کنم تا طعم تند و عمیق پس‌زمینه آن را ببخشم. و سپس، هنگام سرو، زیره بیشتری را روی ظرف داغ می‌پاشم، هم به‌عنوان یک عطر و طعم و هم برای عطر بی‌نظیری که وقتی آزاد می‌شود، بی‌اندازه به ظرف می‌افزاید.

فکر می‌کنم همه ما با افزودنی‌های زیره سبز و سیاه به حمص، بسیاری از غذاهای هندی، خورش‌های آفریقایی و مقدار زیادی از آشپزی تکس-مکس و مکزیکی آشنا هستیم. این دانه کوچک قدرتمند می تواند طعم خوش طعم خود را به چنین مجموعه عظیمی از ظروف اضافه کند.

مطالب مرتبط: من هرگز هیچ ادویه ای را بیشتر از این دوست نداشتم

من به ویژه به زیره با مرغ، گوشت گاو، گوشت خوک، بره، انواع گوشت چرخ کرده، نخود، پنیرهای ملایم، پنیر خامه ای، ماهی، خیار، ماست، خامه ترش، سیب زمینی، لوبیا سبز، گوجه فرنگی، سبزیجات پخته شده و سبزی های سالاد. فلفل قرمز را فراموش نکنید، زیرا از هر نسخه ای که استفاده می کنید، زیره باید وجود داشته باشد. به بیشتر ادویه ها و ترکیبات ادویه نگاهی بیندازید… زیره را در ترکیب پیدا خواهید کرد. بنابراین، در هر جایی که ممکن است از آن مالش یا مخلوط استفاده کنید، می توانید از زیره استفاده کنید.

  • منابع:
  1. Everything You Need to Know About Cumin
  • تبلیغات:
  1. پارچه کتان دارای تاریخچه غنی است
  2. همه آنچه باید در مورد گل یاس بدانید
  3. فروشنده انواع آب انار ارگانیک
  4. قیمت روز جوجه شترمرغ در اصفهان