پمپ آب های مدرن و قدرتی

پمپ های آب و سیستم های آبگیری تجهیزات کنترل آب هستند که از پمپاژ یا تبخیر برای حذف یا تخلیه اشکال مختلف آب از محل های ساخت و ساز، بستر رودخانه ها، شفت معادن، شبکه های مترو زیرزمینی، تونل ها، کیسون و حتی ساختمان های مسکونی استفاده می کنند.

برای بسیاری از سایت‌ها، این سیستم‌ها در طول فصل بارانی، دوره‌های باران شدید، یا برای مکان‌هایی در مناطق سیلابی حیاتی هستند، زیرا آب‌های زیرزمینی و باران می‌توانند کل سایت را در عرض چند ساعت سیل کرده و باعث تأخیر، فرسایش سطح، آسیب‌های ساختاری، خرابی و خرابی شوند. بیشتر.

انواع مختلفی از پمپ های آب وجود دارد، از جمله پمپ آب کوچک ، پمپ های جابجایی مثبت، پمپ های گریز از مرکز، پمپ های جت و پمپ های شناور. برخی از سیستم‌ها برای کار مداوم به عنوان یک راه‌حل بلند مدت نصب می‌شوند، جایی که در صورت اخطار آماده شروع به کار هستند، در حالی که برخی دیگر معمولاً پس از نفوذ آب، روشن و خاموش یا به صورت کوتاه‌مدت (به‌عنوان اجاره تجهیزات یا خدمات) استفاده می‌شوند. یا آسیبی رخ داده است.

پمپ آب ساختمان مسکونی چگونه کار می کنند؟
انواع مختلفی از پمپ های آب از جمله پمپ های جابجایی مثبت و پمپ های گریز از مرکز وجود دارد که خدمات یکسانی را ارائه می دهند، اما به روشی متفاوت عمل می کنند.

مفهوم اصلی پمپ آب استفاده از یک موتور برای تبدیل انرژی دورانی یا انرژی جنبشی و تبدیل آن به انرژی برای حرکت سیال یا برای جریان سیال (انرژی هیدرودینامیکی) است.

پمپ آب کشاورزی با یک پروانه کار می کنند، سیال از طریق پروانه چرخان وارد می شود و از طریق نیروی گریز از مرکز از طریق نوک پروانه به بیرون خارج می شود.

این فرآیند باعث افزایش سرعت و فشار سیال می شود و آن را به سمت خروجی پمپ هدایت می کند. یک نوع پمپ گریز از مرکز یک پمپ شناور است که برای اجاره در پلت فرم iSeekplant موجود است.

پمپ جابجایی مثبت دارای یک حفره در حال گسترش در سمت مکش دستگاه و حفره کاهشی است که در سمت تخلیه دستگاه قرار دارد. پمپ آب بی صدا به طور متناوب حفره را پر می کند و سپس سیال را با هر چرخه ای که حجم ثابتی دارد بدون توجه به فشار یا سر پمپ مورد استفاده جابجا می کند.

اگرچه ارائه کاربردهای مشابه، تفاوت اصلی بین پمپ های آب گریز از مرکز و پمپ های جابجایی مثبت این است که پمپ های گریز از مرکز بسته به فشار نوع هد پمپ مورد استفاده در مقایسه با پمپ های جابجایی مثبت می توانند جریان متفاوتی داشته باشند که می تواند جریان را بدون توجه به فشار سیستم یا فشار تغییر دهد.

سر استفاده شده تفاوت مهم دیگر این است که وقتی جریان پمپ های گریز از مرکز کاهش می یابد ویسکوزیته در مقایسه با پمپ جابجایی مثبت افزایش می یابد همانطور که وقتی جریان افزایش می یابد ویسکوزیته نیز افزایش می یابد.

  • منابع:
    1. What is a water pump?
  • تبلیغات: 
    1. آموزش یکی از ساده ترین کار ها برای ثروتمند شدن
    2. کنسرو هایی که به جای فلز با چوب بسته‌بندی می‌شوند!
    3. ساخت ماشین لباسشویی که می تواند کل لباس یک محله را بشوید
    4. با پوشیدن لباس مجلسی به وزن دلخواه خود برسید